Powered By Blogger

Monday, March 3, 2014

Bantuan rakyat 1 malaysia

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang..

                                                     

Br1m..what a glamour word nowaday.. Which is introduced by our prime minister Datuk NAjib during the election last year..

Agreed to tun dr mahathir, br1m harus diberhentikan. Maaf cakap, tapi ini benar2 bukan budaya yang sihat. Our government benar2 mengajar rakyat untuk spoonfed, duit yang hanya sejumlah rm650-300, tidak dinafikan iya mmg mmbantu bagi sebahagian rakyat, tapi sampai bila kerajaan nk terus menyuap begini?? Jnngan diberikan ikan, tapi berilah joran, supaya joran boleh diguna dalam jangka masa yang lama utk mendapatkan ikan/ pendapatan..
Kerajaan dibawah pimpinan sekarang dilihat tidak bijak untuk mewujudkan budaya 'tabur' wang sebegini..berlaku banyak pembaziran dan dalam masa yang sama tidak menyelesaikan sebarang masalah kemiskinan rakyat

Jika dilihat dari segi kelayakn pemohon nya pon, jelas seolah tiada pen'detail'an dibuat sebelum program ini dibuat, seolah2 sekadar ingin menabur wang yang 'sangat banyak' yang negara kita ada.. Pendapatan isi rumah rm3k pon boleh sedangkan bagi saya ini bukan golongan yang sangt memerlukan.Malah berduyung2 lagi yang tidak memenuhi syarat mereka- reka cerita bagi memenuhi kelayakn penerimaan.. Soal keberkatan trhadap wang tersebut dah dipandang remeh, dikaburi dngn wang yg di'tabur' pak pemimpin.. wujudlah golongan masyarakat yang 'gila' duit, langsung tidak mengendahkan keberkatan dan kehalalan sumber pndapatan sendiri..

Sangat2 berharap agar kerajaan perhalusi program ini,  spend our money wisely, not just 'tabur' membabi buta semata2 ingin membeli sokongan rakyat.. pembaziran berlaku, masalah kemiskinan tidak mampu diatasi..


.


No comments: